Jesteśmy najlepsi

Aktualności

Aenean sagittis mattis purus ut hendrerit. Mauris felis magna, cursus in venenatis ac, vehicula eu massa. Quisque nunc velit, pulvinar nec iaculis id, scelerisque in diam. Sed ut turpis velit. Integer dictum urna iaculis vestibulum finibus. Etiam tempus dictum rhoncus. Nam vel semper eros. Ut molestie sit amet sapien vitae semper. Pellentesque habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac turpis egestas. 

10 lipca 2018
Domyślna treść artykułu.   W każdym nowo utworzonym artykule pokaże się wpisany tutaj tekst. Wpisz
10 lipca 2018
Domyślna treść artykułu.   W każdym nowo utworzonym artykule pokaże się wpisany tutaj tekst. Wpisz

Zadzwoń do nas: +48 730 600 275

 

Skowyra i Leś

Kancelaria Adwokatów

Spółka partnerska

Aktualności / BLOG

Mamy okres wakacji, a więc wzmożony czas pracy wszystkich przewoźników lotniczych, a dla podróżnych upragniony czas wypoczynku. W niniejszym artykule chciałbym przypomnieć urlopowiczom, którzy na swój wypoczynek zamierzają wybrać się samolotem o przysługującym im prawach związanych m.in. z odwołaniem, czy opóźnieniem lotu. Otóż rozporządzenie nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. reguluje kwestię dotyczącą zasad odszkodowania i pomocy pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów. Powyższe rozporządzenie ma zastosowanie do pasażerów odlatujących z lotniska znajdującego się na terytorium Państwa Członkowskiego, ale także do pasażerów odlatujących z lotniska znajdującego się w kraju trzecim do jednego z Państw Członkowskich. Co należy podkreślić, niniejsze rozporządzenie stosuje się pod warunkiem, posiadania przez pasażera rezerwacji na dany lot, stawiennictwa pasażera na odprawę pasażerów zgodnie z wymogami i w czasie określonym uprzednio na piśmie (w tym poprzez środki elektroniczne) przez przewoźnika lotniczego, organizatora wycieczek, lub autoryzowane biuro podróży, a także jeżeli czas nie został określony - nie później niż 45 minut przed ogłoszoną godziną lotu.

 

Jedną z przyczyn przyznania odszkodowania jest odwołanie lotu. W tym wypadku odszkodowanie będzie przysługiwało pasażerowi w sytuacji, gdy nie został poinformowany o odwołaniu lotu co najmniej dwa tygodnie przed planowanym czasem odlotu, jak również nie został poinformowany o odwołaniu w okresie od dwóch do siedmiu dni przed planowanym czasem odlotu i nie zaoferowaniu mu zmiany planu podróży umożliwiająca mu wylot najpóźniej na dwie godziny przed planowanym czasem odlotu i dotarcie do ich miejsca docelowego najwyżej na dwie godziny po planowanym czasie przylotu.

 

Inną przyczyną przyznania odszkodowania jest opóźniony lot w stosunku do planowanego startu. I tak odszkodowanie przysługuje już od 2 godzin spóźnienia w przypadku lotu do 1500 km (kwota 250 euro), od 3 godzin w przypadku wszystkich lotów wewnątrzwspólnotowych dłuższych niż 1500 km (kwota 400 euro)  i wszystkich innych lotów pomiędzy 1500 km a 3500 km.

 

Uwaga obsługujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty jeżeli może dowieść, że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można  było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych działań np. niekorzystne warunki atmosferyczne.  

 

Ponadto należy podkreślić, że w przypadku opóźnienia w locie co najmniej 5 godzin pasażer ma prawo do całościowego zwrotu kosztów za bilet.

 

Kiedy i w jakiej wysokości przysługuje odszkodowanie od przewoźnika lotniczego podróżnym za odwołany bądź spóźniony lot?
05 sierpnia 2016
10 lipca 2018
Domyślna treść artykułu.   W każdym nowo utworzonym artykule pokaże się wpisany tutaj tekst. Wpisz
10 lipca 2018
Domyślna treść artykułu.   W każdym nowo utworzonym artykule pokaże się wpisany tutaj tekst. Wpisz

Copyright by Skowyra i Leś Kancelaria Adwokatów sp. p.

Created with WebWaveCMS